amerika-again.reismee.nl

Lay back

Vandaag hadden we plannen gemaakt om te gaan wandelen, een hike in het Walter B Jacobs memorial nature parc. Daar aangekomen ziet het er erg rustig uit. We lopen naar de ingang, een bel rinkelt maar er komt niemand. Er is een presentatie kamer, terrariums met slangen, aquarium met een gator die meteen in de aanval gaat als we langs lopen, en etalages met opgezette dieren. Nog steeds geen reactie als we alle kamers hebben bezocht dus gaan we maar wandelen. Plattegronden liggen bij de deur, we nemen er één mee en gaan op pad! We lopen een geplaveid pad op en als we 10 minuten op weg zijn wordt Peet een aantal keren gestoken door een zwerm ‘flyflies’, hij is er helemaal klaar mee als hij er één in ademt, al kwattend lopen we terug naar de ‘truck’, we houden het voor gezien, leuk geprobeerd!

We besluiten naar het aquarium te gaan in Bossier City. Dat blijkt aan de andere kant van de ‘rode rivier’ te zijn van de Boardwalk waar we gisteren naar de film waren, de glazen bol op één van de foto’s. We parkeren de Yuko(l)n en lopen naar de ingang, we zijn binnen. Het aquarium is niet te groot en ingericht voor kinderen maar leuk om even te zien. We zijn er met een uur wel klaar en besluiten om nog naar mall St. Vincent te gaan. We wilden er gelijk even wat gaan eten maar dat viel tegen, geen eten alleen cookies. The Mall nog even rond gelopen en toch besloten om naar Walmart te gaan voor eten. Lekkere salade, cheese sticks, BBQ chicken, wedges, and a corndog, mmmmm. Diner in de ‘witte olifant’. We hebben nog wat cheesesticks over en geven deze aan een zwer(st)er die aan het eind van het parkeerplein staat, het begint te regenen.....

We gaan direct door naar het hotel, het is inmiddels 17.00 uur. Het is onze laatste nacht hier in Shreveport en we willen nog even lijfelijk afscheid nemen van de ‘whirlpool and the pool’.

Morgen rijden we naar Memphis, Tennessee, the home of Elvis, King of rock’n roll! Morgen dus een dagje onderweg maar wel met de wetenschap dat we Graceland gaan bezoeken, kaarten zijn al besteld ;)

Tot morgen!

Monique

Geweldig hoe je het verteld....ik zie het al helemaal voor me, wat jullie meemaken,super leuk! Op naar een nieuw avontuur! Veel plezier lieverds??

Margareth van Wonderen

Dankjewel lieverd ?