amerika-again.reismee.nl

MoJo triangle

Nashville,

Vandaag gaan we naar Nashville! De derde stad van de Mojo triangle die we bezocht hebben. The Mojo Triangle bestaat uit New Orleans, Memphis en Nashville waar de country, Blues, Jazz en Rock’n roll ontstaan is. Je hebt daar Broadway, de straat waar je moet zijn voor muziek.

We parkeren de auto in het centrum, er zijn twee betaalapparaten en ik kijk alvast hoe deze werkt. Dit zouden ze in Nederland ook door moeten voeren, je vult je kenteken in en betaald voor een hele dag ( wel $ 20,- maar ala...). Naast mij staat een stel en zij bedient de machine. Er staat duidelijk op dat je GEEN geld terug krijgt, zegt ze tegen haar man dat ze er $ 100,- in heeft gedaan maar geen geld terug krijgt. Er komt zelfs geen bonnetje uit dat ze betaald heeft, wat een doos! Manlief staat nu te bellen met parkeerbeheer en wij lopen naar Broadway.

Het is een gezellige straat waar wel overal bandjes spelen in tegenstelling tot Bealestreet, Memphis, zonder last van elkaar te hebben, het is een gezellige boel! We zijn wat winkels in geweest, hebben koffie gedronken en rond een uur of 16.30 uur lopen we terug naar de auto. We gaan nog even naar Macey’s voor schoenen, Peet heeft Dr. Martens schoenen gezien en we gaan kijken of ze daar te koop zijn. In eerste instantie zijn er alleen hoge modellen maar als we verder kijken vinden we het gewenste lage model, èn in de goeie maat, gelukt! We gaan nog wat eten en rijden dan terug naar het hotel.

We komen erachter dat we allebei de sleutel niet hebben meegenomen......Peet loopt naar de receptie en terwijl ik sta te wachten duw ik tegen de deur die gewoon open gaat! Lekker dan, roomservice heeft de deur niet goed dicht gedaan. Peet komt terug met twee nieuwe sleutels (kaarten) en de andere moeten we weer inleveren. Dat doen we morgen wel als we gaan ontbijten, we willen nog even wassen. Muntjes gehaald en twee wassen gedraaid en gedroogd maar het is niet goed droog dus alle laden staan open met onderbroeken over de randjes, in de badkamer hangen de rekjes vol met kleding I.p.v. handdoeken (die leggen we wel op het toilet). Het is wat behelpen maar de hotelkamer ruikt wel lekker ;) We kijken nog wat t.v. en ‘call it a day’.

Morgen zijn we van plan om naar het Corvette museum te gaan en we hebben iets gelezen over grotten bezichtigen, er is hier in de buurt genoeg te doen!

Morgen meer!

paps en mams

ja t ziet er allemaal goed uit bij jully hoor en jully vermaken je goed he t zijn ook mooie verhalen maar ik weet niet wat ik aldoor moet schrijven t is mooi en t blijft mooi he maar we genieten er ook van hoor hoe jully t hebben nou nog 14 dagen he dus t schiet al weer op he gaat allemaal wel snel hoor mooie foto s allemaalwe zin blij dat jully je vermaken gr xxxxx van pap en mams he