amerika-again.reismee.nl

Cave, trains and automobiles

Vanmorgen weer vroeg uit de veren, het is onze laatste dag in Bowling Green! Onder het ontbijt besluiten we naar we lost River Cave te gaan hier in Bowling Green. De recensies spreken elkaar tegen maar de ‘locals’ zeggen dat het de moeite waard is dus ‘off we go!’ We bestellen online tickets, onder het ontbijt, voor 12.00 uur. Om een uur of tien gaan we richting lekkere koffie ;) en we zijn nog bij Dollar General binnen geweest. We willen nog een adapter extra maar ook hier hebben ze die niet, helaas. Het is inmiddels 11.30 als we bij River Cave aankomen. Het ziet er mooi uit, we lopen naar binnen om ons te melden. Ze raden aan alvast naar de plek te lopen waar de tour start dus dat gaan we doen. Er staan bankjes dus we gaan lekker in de zon zitten, de bewolking is vertrokken. Als het 12.00 uur is komt de gids aanlopen. Ze vraagt aan één ieder waar ze vandaan komen, stelt zich voor en we lopen richting grot. We lopen naar beneden waar een meertje is met groen/blauw water en zij verteld heel enthousiast dat het water zo licht kleurt door de mineralen uit de grot. Verderop is een kleine waterval en de ingang van de grot waar we in een boot stappen. De grot is niet erg groot maar blijft mooi om te zien, de tour duurde totaal 45 minuten dus hebben we tijd genoeg om naar het Corvette Museum te gaan.

Om 14.00 uur rijden we dus die kant op. De ‘echte’ Corvette fans weten natuurlijk dat de Corvettes in Bowling Green worden gemaakt! Als we er binnen komen staan er een aantal klaar voor ‘delivery’, met naam en datum aflevering. Je kan er ook in een simulator rijden, je zit dan wel in een echte Corvette met beeld op de weg en rijdt dan een track waarbij je gewoon bochten neemt en moet remmen etc. Grappig! We doen een rondje museum over het ontstaan van Corvette, een film over de fabriek en hoe de Corvette in elkaar wordt gezet. We lopen ook naar een ‘nieuw’ gedeelte waar acht wagens in een ‘sinkhole’ belanden. Wij dachten gehoord te hebben dat alleen Florida daar last van had maar waar we staan was er ook één, bizar!! Er zijn drie van de acht wagens gerestaureerd maar vijf stuks waren niet meer te redden. Er staan een paar prachtige exemplaren! We lopen weer richting uitgang en eten wat in het Corvette Café. Hotdog met French fries. Het café gaat dicht, het is inmiddels 15.30 uur en ik kijk even online tot hoe laat The Historic Railpark and Train Museum open is, tot 18.00 uur! Dat redden we ook nog wel, we gaan die kant op en staan om 16.05 uur binnen.

Eerst even gevraagd of er nog een tour was. Ja hoor, om 16.15 uur dus jullie zijn mooi op tijd, ik ga zo beginnen, ik ben de gids! Ze sluiten vandaag wel eerder vanwege een Halloween Haunting en ze waren al aan het versieren, scary.... We zijn eerst binnen wezen kijken tot de gids zover was. Zij heeft ons mee naar buiten genomen om in de treinen te beginnen. Helaas was de dieselmotor al uit de trein gehaald voor deze geschonken werd. Ze verteld over het verschil van eerste en tweede of derde klasse. Vrijwilligers zijn druk met de restauratie van de treinen. De laatste schenking is een hospitaal die in WWII nog in gebruik is geweest dus nog niet klaar voor bezichtiging. In de laatste coupe praatten we nog even met de groep (totaal waren we met z’n zessen). We hadden het over de wapens in Amerika, dat wij dat niet kennen, niet geoorloofd is. Er was een wat oudere man in de groep die het totaal niet met ons eens was. Neem een Amerikaan zijn wapen af in wetgeving dan zal de president die de wetgeving heeft veranderd niet lang leven. Een Amerikaan met zijn wapen...... Enfin, ik kan wel zeggen dat wij onze laatste dag in Bowling Green volledig hebben benut! Morgen gaan we naar Asheville, Noord- Carolina, een rit van zo’n 5,5 uur. We denken erover om Knoxville te bezoeken waar we doorheen rijden.

Dat horen jullie dan morgen weer ;)

karin

Leuk om weer te lezen hoe jullie genieten!

Margareth van Wonderen

??