amerika-again.reismee.nl

Deja vu

We hebben voor vandaag geen plannen gemaakt, we zien wel hoe de dag loopt. We hebben, sinds we de hotelkamer bezetten, problemen met de koelkast. Deze koelt niet maar vriest. Gisteren hadden we wat fruit, yoghurt, cola etc. meegenomen en alles is bevroren! Dus vanmorgen gebeld en er kwam vrijwel direct iemand kijken. Hij was het eens met onze bevindingen, de stekker ging eruit en er stond binnen een haf uur een andere koelkast! Alleen jammer dat je de bevroren goederen weg moet gooien. We willen toch nog even naar de balie voor advies voor vandaag dus melden we ook gelijk dat we ons eten weg moeten gooien..... Ze vinden het erg vervelend en we krijgen vouchers om morgenochtend in het restaurant te ontbijten, opgelost!

We waren het met elkaar eens dat het bezoeken van The Biltmore Estate, het grootste huis van Amerika met 250 kamers, het niet worden ging. Op een afstand lijkt het een kasteeltje, in het bezit van de Vanderbilts en al jaren in de familie, iets bijzonders. Maar als ik de historie lees vind ik het bezoeken vs. de kosten het bezoek niet waard. Het is een Historic Landmark maar deze slaan we over. We hebben wel even gekeken of het huis van een afstand te zien is maar je moet na de ticketverkoop nog 4 mile rijden om bij de ingang te komen, laat maar.

Naast de ingang van de Biltmore House zit een souvenirswinkeltje met vele folders, we nemen er een aantal mee en gaan we even koffie drinken bij de buren, Starbucks. Daar hebben ze ook WiFi dus kijken we even hoe ver Downtown, Waynesville is. Eerst lopen we even een rondje in Asheville aan de overkant, dat ziet er wel gezellig uit. We lopen weer terug naar the ‘truck’ om downtown te gaan, we parkeren achter de Mainstreet en bezoeken verschillende winkels. Je kan merken dat Kerst echt wel een ding is hier, in elk stadje wat we bezoeken is wel een speciale kerstwinkel, zo ook hier. Kerst is bij de Amerikanen maar één dag, op 25 december, en dan wordt ook echt alles uit de kast gehaald. Zelf stel ik het nog even uit........

Toen wij gisteren terug kwamen van de Highlands hadden we een Indian Dealer gezien, twee jaar terug waren we onze reis begonnen met een Indian Roadmaster. We zijn even gestopt om te kijken en er stond er één dus we hadden een soort déjà vu, leuke herinneringen, leuk weerzien ;)

We hadden nog een verzoekje staan dus rijden we nog even naar een Outlet Mall, het adres hadden we van een folder. Ook daar lopen we nog even rond en we hebben het eigenlijk wel weer gehad, we gaan richting hotel. We hebben vandaag niet veel gedaan, soort lanterfantendag, maar kan niet elke dag feest zijn en op deze manier ‘tanken’ we wel een beetje bij. We hebben in totaal toch al zo’n 4300 mile gereden.....

Morgen gaan we naar Charleston, SC. Dit hotel ligt aan de kust en er wordt aangeraden een kamer met havenzicht te nemen, dat gaan we doen! Het is een rit van ruim vier uur dus we gaan even kijken of er onderweg nog een leuke stop inzit. Morgen meer ;)