amerika-again.reismee.nl

St. Augustine deel 2

Vanmorgen zaten we weer vroeg aan het ontbijt! We gaan weer naar St. Augustine, naar Castillo de San Marcos en de fountain of youth. Dus rond een uur of tien in the ‘truck’ gestapt en terwijl we naar St. Augustine rijden beseffen we dat we best vroeg zijn, we kunnen eerst wel naar Daytona Beach!

Daytona Beach is ruim 90 min. rijden en vandaar uit is St. Augustine ruim een uur rijden. Als we aankomen op Daytona Beach valt het niet mee een parkeerplaats te vinden. De Boardwalk is aan het strand, je mag wel op het strand met je auto maar daar betaal je ook dik voor! Buiten dat is 4 wheel drive wel handig op het strand.....we weten niet zeker of onze ‘witte olifant’ dat heeft dus elders geparkeerd, just to be sure ;) We lopen over de Boardwalk maar er is niet veel te beleven. Allemaal een beetje vergane glorie. Nog even naar dunkin’donuts voor koffie met en dan op naar Castillo de San Marcos in St. Augustine.

Ook het parkeren bij Castillo de San Marcos valt niet mee. Er rijdt net iemand weg voor ons dus we hebben plek! De wagen die vòòr de parkeerplaats stond te wachten hadden we even over het hoofd gezien.....gelukkig komt er voor hem ook een plaatsje vrij. We lopen richting fort maar vinden het entreegeld niet in verhouding staan voor een rondleiding van 45 min. dus lopen we er omheen, wat vrij is. Het parkeren gaat hier ook moeizaam, hebben we net geld gehaald bij een ATM, gewisseld voor parkeergeld, mogen er alleen briefjes van $ 5,- in......daar sta je dan met $ 10,-, klaar mee! We gaan naar de Fountain of Youth.

De Fountain of Youth is vijf minuten vanaf het fort, parkeren is gratis. Gisteren tijdens de boottrip maakte Tony ons attent op de Fountain en dat hij er 125 jaar geleden ook was geweest.......Als we kaartjes kopen en naar binnen lopen valt ons op dat de gemiddelde leeftijd rond de zeventig is! Dat belooft wat ;) Er zijn opgravingen gedaan op het terrein en het begint met de Timucua, native- americans. Rond 1513 verscheen Ponce de Leon op zoek naar the Fountain of Youth maar er was hierover niets bekend gemaakt in zijn logboek. Het gerucht gaat dat hij er nog geen maand is gebleven. Hij noemt het ‘nieuwe land’ la Florida (bloem) en men dacht dat het een eiland was. Er was een planetarium wat liet zien hoe vroeger de koers werd bepaald, een kanon wat werd afgevuurd en verderop werd een musket gedemonstreerd. Het is inmiddels 17.45 uur als we de uitgang vinden. Het was leuk geweest als alle bezoekers jeugdig de deur uit huppelde maar helaas..... misschien heeft het een inwerktijd nodig.

We rijden weer richting het hotel en eten onderweg bij the Outback. Bij het hotel aangekomen bereiden we ons voor op morgen, een nieuwe, dit keer een flinke reisdag. Op naar ons laatste hotel van deze vakantie in Fort Meyers, Fl. Misschien toch nog even zonnen ;) Tot morgen!