amerika-again.reismee.nl

NASA

Vandaag hadden we onverwachts een geweldige dag!! Gisteren kregen we de tip om Cape Canaveral te bezoeken. Morgen gaan we naar ons volgende logeeradres, Tallahassee, dus gepland om morgen naar the Old Town te gaan omdat dit op de weg ligt naar Tallahassee. Vandaag dus naar Kennedy Space Centre! We wilden online kaarten bestellen maar er was geen beschikbaarheid. Toch maar besloten om erheen te gaan en anders gaan we naar Titusville. Daar aangekomen hebben we de ‘truck’ geparkeerd en konden gewoon kaarten kopen ? met een bus tour. De bus tour besluiten we eerst te doen dus sluiten we aan in de rij.

Het duurt niet lang voor we in de bus zitten en worden rond geleid langs verschillende platforms. Het NASA terrein is ca even groot als Flevoland en chauffeur Chris verteld enthousiast over de toekomst en hoe bedrijven de platforms kunnen gaan huren voor hun eigen lanceringen. Het zal volgens hem niet lang duren dat meerdere mensen de maan gaan bezoeken, time flies ? We hebben er een tour gehad, de Atlantis gezien, de steen van de maan aangeraakt, een spacefoto gemaakt, mezelf zien stuiteren op het grote scherm en meer! Zeer interessant, we verlieten om 16.30 uur de parkeerplaats.

Op de terugweg wilden we nog langs het American Police Hall of Fame & Museum in Titusville maar dat was tot 18.00 uur open dus de moeite niet meer. Het zag er ook verlaten uit. Onderweg leid de navigatie ons weer naar ons logeeradres maar we hebben zin in koffie bij Starbucks dus ik zet een poi (point off interest) in de navi, het eerste wat die zegt is ‘make a u turn’, waarom? Het komt door de infrastructuur, alle wegen zijn afgerond waardoor je maar één kant op kan. In Nederland staan de straten recht op elkaar waardoor je links of rechts kan. We weten Starbucks al feilloos te vinden, het zijn onze buren ? morgen niet meer maar er is er vast weer één in de buurt. We gaan via the Old Town naar Tallahassee, ons volgende adres èn hoofdstad van Florida. Tot morgen!

karin

wat een fantastatische dag! Leuk om te lezen

pap en mams

nou jully maken wel allemaal leuke enmooie dingen mee nou lekker van genieten hoor wij hebben t katertje al nou wel zo n lievert en gezellig hij komt heerlijk op me schoot leggen gezellig hoor zo n beestje nou alle gr uit oudorp enog heel veel plezier xxxxxx