amerika-again.reismee.nl

Thomas en Henry

Vandaag even heerlijk uitgeslapen, eindelijk vakantie ;) Na het ontbijt zijn we gaan zwemmen en we hebben gepland naar Edison en Ford museum te gaan in Fort Meyers. Beide hadden daar een ‘winterestate’. Om een uur of elf gaan we die kant op.

We kopen kaartjes en doen de audiotour, we starten binnen bij het museum, Edison heeft zo’n 1090 patenten op zijn naam staan en Ford zo’n 160. Thomas Edison is het meest bekend om zijn gloeilamp en elektriciteit maar heeft nog vele uitvindingen gedaan, zo ook Henry Ford meer als alleen de T-Ford, wat hij een quadricycle noemde. Beide waren bezig, samen met Harvey Firestone, met het onderzoek naar natuurlijk rubber wat zij maakte van de ‘melk’ (latex) van de Banyan tree. Er staan in totaal 13 verschillende soorten Ficus bomen verdeeld over de ‘estates’ van Edison en Ford. Buiten het laboratorium en de tuinen hebben we ook binnen de huizen een kijkje mogen nemen. Allemaal weer zeer indrukwekkend!

Vanmorgen hadden we besproken dat we de koffers maar eens even moesten wegen.....en eventueel een extra koffer van tevoren aanmelden. Dus hebben we bij de dichtstbijzijnde Walmart een ‘scale’ gekocht en wat te eten. Nadat we gegeten hebben gaan we naar Sanibel Outlets waar we nog even willen rondkijken. Niet veel bijzonders, wel een lekker bakkie koffie gescoord! De zon gaat onder als we naar het hotel rijden. Peet vraagt bij de receptie nog even naar de laatste nacht die we het liefst in Miami doorbrengen maar dat gaat niet lukken volgens ons tussenpersoon, jammer!!! Alhoewel het ook geen straf is om hier te zijn ;) De laatste dag vertrekken we dan alleen vroeg dus dat wordt best wel een lange dag met de vlucht en het tijdsverschil. Anders hadden we in Miami uit kunnen slapen.....

We hebben de koffers alvast ‘anders’ ingepakt en gewogen en er hoeft geen koffer bij, we zitten goed!