amerika-again.reismee.nl

Moving twice

Vanmorgen werd ik wakker van de geur van koffie, lekker! Peet had al koffie klaar en is al aan het pakken. We ‘verhuizen’ vandaag naar Tallahassee, de hoofdstad van Florida, ons volgende adres. We willen nog naar the ‘Old Town’ in Kissimmee gaan dus alle spullen mee, afscheid genomen bij het hotel en weg zijn we. Daar aangekomen lijkt het verlaten of nog niet open te zijn maar niets is minder waar. Het publiek is binnen, bij de airco. Het is vandaag erg warm! The Old Town is niet wat we ervan verwachten, ingericht voor toeristen dus erg commercieel. We zijn sneller klaar als gedacht en rijden naar Tallahassee!

We stoppen onderweg nog bij een Subway voor een broodje en rond 17.00 uur komen we aan bij wederom een Holiday Inn. Na het inchecken eerst de koffers naar de kamer gebracht daarna nog even naar Walmart voor water en wat te ‘knarren’ (nootjes,chips etc). Onderweg terug naar het hotel stuiten we op een Starbucks en natuurlijk stoppen we voor koffie! We gaan buiten zitten tegen het pand aan (anders heb je geen WiFi) en kijken of er al antwoord is van Alamo, de verhuurder van onze ‘truck’. Peet heeft gisteren n.l. een mail gestuurd over een melding op het dashboard, maar nee.....nog geen antwoord. We wachten morgen nog even af gezien zij antwoord geven binnen 24 uur.

We willen net weg gaan maar we we zien aan de buitenkant van het hekwerk een fiets staan met een klein tankje en een helm aan het stuur. Aan de andere kant zit een man en Peet vraagt of de fiets van hem is. Ja, de fiets was van hem. We raken aan de praat, de fiets heeft hij zelf gemotoriseerd omdat hij moeite had met de heuvels in Tallahassee en hij heeft geen auto. Een e-bike was geen optie, moet opgeladen worden en kan maar weinig rijden aan miles, buiten het feit dat de aanschaf een stuk duurder is als wat hij nu heeft. Larry geeft nog en demonstratie op de fiets en Ik vraag of ik er een foto van mag maken, that’s oké! We nemen afscheid van Larry en gaan terug naar het hotel.

Ik had, dat we aankwamen in het hotel, zeer slechte verbinding met WiFi. Fill, de medewerker achter de balie, zei dat ik even een 0 moest bellen op de kamer en hij mij dan door zou verbinden met de IT afdeling van het hotel. Zo gezegd, zo gedaan en ik heb de ITer aan de telefoon. Hij vraagt mij om verbinding te maken met alles wat we mee hebben en komt er na een uur achter dat het aan de WiFi in het hotel ligt. Hij zou de balie mij weer terug laten bellen. Fill belt enige minuten later met de oplossing........moving to an other room! Shit, we hebben net alles uitgepakt. Maar ja......WiFi is toch wel fijn als je contact wil houden met het thuisfront dus we stemmen toe met een andere kamer. Fill komt nieuwe sleutels (kaartjes) brengen van een kamer schuin tegenover onze kamer en we zijn verhuist. Ter compensatie krijgen we vouchers voor het ontbijt van morgenochtend en duizend maal excuses voor the inconvenience. De WiFi is prima zoals jullie zien, er is weer een nieuw verhaal!