amerika-again.reismee.nl

Old stuff

Vanmorgen, na koffie en ontbijt op bed, besloten om naar het Tallahassee Antique Automobile Museum en Mission San Luis te gaan. Waterflessen gevuld en rond 10.00 uur lopen we richting ‘truck’. Het is onze laatste volle dag in Tallahassee dus daar moet alles uit gehaald worden! Het adres in de Navi gezet en we gaan onderweg. Het is een kwartier rijden en we zoeken een parkeerplaats. Het is niet druk en er staat een man in pak te gebaren dat we vooraan kunnen parkeren. Er komt een auto achter ons staan op het moment dat Peet de ‘truck’ in de P-stand zet. De man in pak gebaart hem te stoppen maar hij rijdt door. Er stapt een delegatie van body-guards uit, zal wel een VIP zijn, en lopen voor ons uit. Wij staan buiten nog even naar de Elvis mobiel te kijken en als wij naar binnen lopen zijn de VIP’s al weg. We betalen bij de counter en lopen het museum in. Op het eind van het pad staat de vermeende door paarden getrokken begrafenis lijkwagen die naar verluidt Abraham Abraham heeft vervoerd, met het gebruikte pistool (replica). Er staan niet alleen een verzameling auto’s maar ook messen, golfclubs, telefoons, kassa’s, motoren. Ook de batmobiels (die in de film zijn gebruikt) horen tot de verzameling, leuk om te zien! We hebben er zo’n twee uur rond gelopen en krijgen zin in koffie, helaas is er geen koffie o.i.d. te verkrijgen dus verlaten we het museum en zoeken een dichtstbijzijnde Starbucks op voor een Cardusio, heerlijke koffie!

Ook zijn we naar Mission San Luis geweest. De missie was onderdeel van de poging van Spanje om Floridate koloniserenen Apalachee indianente bekerentot het christendom. De missie duurde tot 1704 toen het werd geëvacueerd en vernietigd. Nu is het historisch landgoed nagemaakt zoals in vroegere tijden, soort openluchtmuseum. De apalache en Spanjaarden woonden daar met 2000 tot 3000 mensen. Er is een grote cirkel, plaza, in het midden met houten kruizen rondom. We lopen naar links en startten bij de kerk. Een simpele ruimte met een altaar. Van daaruit lopen we langs de cirkel richting keuken, friary, waaraan een klooster, we spreken de vrouw des huizes in de kleding van vroegere tijden. Ze verteld hoe het in die tijd ging, zeker een half uur mee staan praten........ We lopen door naar de palissade en bastions, het Fort. Dan naar de smid die zijn vuurtje al aan het opstoken is. Hij is een ketting aan het smeden en ook hij verteld enthousiast over tijden van weleer. Dan lopen we naar de Council House, het grootste gebouw van het terrein. Daar kon je terecht met vragen en problemen, je kon er logeren met een max van drie dagen, soort van stadhuis voor die tijd. Als laatste lopen we naar het Spanisch House. Het is inmiddels 16.00 uur, ze gaan sluiten. Het was zeer indrukwekkend. We lopen via de artifacts naar de uitgang en gaan naar de auto.

We rijden naar Walmart, voor warm eten en boodschappen voor morgen. Morgen hebben we een lange rijdag voor de boeg. New Orleans is onze volgende stop en is ongeveer zes uur rijden en je weet nooit wat je onderweg tegen komt. We gaan wel een andere tijdzone in, het is daar een uur vroeger als in Tallahassee. New Orleans, tot morgen!

Tot morgen!

karin

wow!

Co

Leuk om elke ochtend effe te lezen ??

pap en mams nou jully zien veel he jully vermaken

je wel he nou hier gaat ook alles goed heb manon nog n foto gestuurt van onze poes wat n beest joh spelen nou dat kan hij goed hoor nou ik wens jully nog veel plezier doe voorzichtig weer heel terug he xxxxxx