amerika-again.reismee.nl

The big easy

Vandaag zijn we voorbereid op een hele dag reizen. We moeten 11.00 uur uitchecken en dat is ons gelukt, op de minuut af! Koffers in ‘the truck’ en off we go. Nu nog ca 5,30 uur richting ‘ the big easy’, NOLA oftewel New Orleans.

We zijn onderweg door drie staten gereisd, van Florida door Alabama, Mississippi en eindigend in New Orleans, Louisiana. We zijn twee keer gestopt, één keer voor de Cordusio bij Starbucks en in Missisippi bij een soort VVV. Het wordt drukker naarmate we de stad naderen en eenmaal in de stad, waar ons hotel is, staat er file. We zijn er bijna! Het is een drukste van jewelste, we rijden naast het hotel de garage in waar valet parking op ons wacht. Dit is nieuw voor ons maar ook de eerste keer dat we in het centrum logeren. We geven de sleutel van de wagen en mogen naar de ontvangsthal. Terwijl wij inchecken wijst de hostess ons op een bruiloft die al swingend voorbij komt. Ik ben net te laat voor een foto. Als we naar de lift lopen staan onze koffers op een stellage en de jongeman loopt daarmee naar de lift. We zijn op onze kamer als er wordt geklopt en voilà.......de koffers.

Nadat we wat spullen hebben uitgepakt en even koffie hebben gedronken lopen we het centrum in. Er zijn festiviteiten, het is ook zaterdagavond dus een gezellige boel èn we hebben natuurlijk dat extra uurtje! We halen nog even wat drinken en houden het voor gezien, we gaan terug naar het hotel.

We willen plannen maken voor de komende dagen, op de weg hier naartoe hebben we de USS Alabama gezien wat we willen bezoeken. Het is hier vandaan twee uur rijden, dat doen we morgen! Voor maandag hebben we een Swamptour gereserveerd, op naar de krokodillen, witte reigers, otters etc. een hele andere natuur waar we erg nieuwsgierig naar zijn.

Nog twee dagen in te vullen maar dat gaat ons lukken.....