amerika-again.reismee.nl

USS Alabama and USS Drum

Zoals gezegd gaan we vandaag naar USS Alabama Battleship. We vertrekken rond 11.00 uur en waren rond 13.00 uur bij het memorialpark. We kopen tickets en gaan eerst naar het schip, we mogen ook op de submarine USS Drum. Op het terrein staan ook verschillende gevechtsvliegtuigen en helicopters. We startten onderin en werken ons in tweeëneenhalf uur naar de top! Indrukwekkend, alleen al dat alles door mensenhanden is gemaakt en samenwerken om dit schip van 680 ft. lang, 42.500 ton zwaar van zijn plek af te krijgen.

De historie begon op 1 februari 1940 toen de kiel werd gelegd op de Norfolk Navy Yard in Portsmouth, Virginia. Ze begon haar avonturen in de Tweede Wereldoorlog in de Noord-Atlantische Oceaan in 1943, later dat jaar, naar de Zuid-Pacifische zeeën. Ze belandde in Mobile, Alabama als een nationaal historisch monument op 9 januari 1965 met negen battle stars voor verdienstelijke service op het USS ALABAMA Battleship Memorial Park. Het schip werd gebruikt in de film USS Indianapolis, Men of courage met in de hoofdrol Nicolas Cage. Quite a history!!!

De USS Drum is een ander verhaal, daar zijn we alleen op geweest omdat we nog nooit in een onderzeeër zijn geweest. Daar waren we met een uur doorheen maar niet minder leuk. Dat je niet gillend gek wordt met zoveel mensen in zo’n kleine ruimte!! Nog even de souvenirs winkel ingelopen en rond 16.30 uur hebben we het museum verlaten.

Op de heenweg hadden we ‘a big mall’ gezien, daar gaan we even kijken. Het is natuurlijk zondag en alles blijkt om 18.00 uur dicht te gaan, het is 17.55 uur.......Nou ja, morgen na de Swamptour hebben we nog wel tijd. Het ligt iets verder als Slidell waar de tour is en morgen is the mall tot 21.00 uur open!

We zullen zien hoe we uit de Swamp komen............morgen.