amerika-again.reismee.nl

See you later alligator

Jawel, we zijn er nog ;)

Vanmorgen waren we vroeg wakker, zenuwachtig? Nee, meer nieuwsgierig! We hebben om 14.00 uur geboekt voor de Swamptour en moeten een half uur voor de tijd aanwezig zijn, in Slidell. Slidell is zo’n 45 min. rijden dus willen we rond 12.30 uur gaan rijden. We gaan eerst de stad in, the big Easy. Het heeft vanmorgen hevig geregend en als we naar de overkant lopen begint het weer enorm te regenen, onHollands hard!! We gaan schuilen in een heren kleding/ schoenenzaak waar we toch al wilde kijken voor schoenen. Er zit niets tussen naar Peet’s smaak dus we lopen naar Starbucks, eerst koffie dan Swamp ;)

We lopen terug naar het hotel om de ‘witte olifant’ te halen, nou ja......die wordt elke dag voor ons gehaald. We staan aan de kant te wachten en als de YUKON XL de bocht door komt hobbelen is het net een logge grote, witte olifant.

We rijden de drukke stad uit op weg naar Slidell. We zijn erg vroeg en besluiten nog even water te halen bij Walmart, waar we langs komen. Om 13.20 uur melden we ons aan de balie, we zijn bekend, het is betaald, nog even naar het toilet en dan wachten we op the porch tot we genoemd worden. Er komen twee gidsen aanlopen en we worden genoemd voor de eerste groep. We lopen richting moeras en stappen op de boot. We zitten rug aan rug op bankjes in het midden van de boot met ijzeren railing en vooral je handen en voeten binnenboord houden!!!! We varen langzaam het moeras in en na de eerste bocht zien we de eerste alligator, de gids roept en hij komt gestaag richting boot. De gids gooit een marshmallow in het water en de bek gaat open (en onze ook, really?). Dan prikt hij een marshmallow aan een stok en laat de alligator omhoog springen. Hij verteld dat marshmallows geen kwaad kunnen voor de ‘gators’, het is geen voedsel, kan geen kwaad en ze zitten er ook niet vol van. Er waren nog wat kleinere gators (vrouwtjes) in de buurt en aanzienlijk kleiner. Er wordt nog steeds legaal gejaagd op alligators alleen dit stukje ‘swamp’, honey IJsland, is beschermd. We gaan met een wat hogere snelheid naar een ander stukje moeras en onderweg begint het te regenen. Hij stopt onder de brug en geeft ons zeil door wat we over ons heen kunnen vast houden. De voorkant van de boot dekt hij ook af met doorzichtig plastic. We vervolgen onze weg, verderop zit een reiger zo stil! We stoppen en zien geen beweging, gids zegt dat hij een vis ziet en daarom zo stil staat. Peet vraagt: Did you plant it there? Waar uit de boot wel enige reactie op kwam ;) Verderop nog rangoons gezien, met zijn allen in de boom om een marshmallow te pakken, grappige beestjes. Schildpadden zitten er te kust en te keur op boomstammen, lekker te zonnen. Na 90 minuten gaan we ‘back to base’. Het was een zeer indrukwekkende tour! Good afternoon rangoon en see you later alligator!

Vanaf Slidell naar Gulfport, premium outlet stores, vandaag tot 21.00 uur open! Het is een klein uur rijden, als we er aankomen gaan we eerst wat eten. We zijn in een aantal winkels geweest waaronder parfumerie, H&M (!) en Nike. Bij Nike wat schoenen, training hemdjes etc. gekocht. Dit is vast niet de laatste Mall die we bezoeken!

We rijden terug naar het hotel en besluiten nog te gaan zwemmen. Ohw, dat heb ik nog niet verteld maar we hebben een ‘heated poule’ op onze (10de) etage ;) met uitzicht over de stad, geweldig! Morgen zal ik een foto maken, het is na 23.00 uur gesloten.

Na het douchen nog even het nieuws gekeken en is zorgwekkend. Hurricane Michael wordt een bedreiging in het gebied rondom Tallahasse, raast nu rond in the Keys en gaat over de golf van Mexico langs de kust omhoog richting Tallahasse, er worden al maatregels genomen en mensen geadviseerd te evacueren. We zijn er twee dagen weg en reizen woensdag richting Schreveport, land inwaarts.

No worries, tot morgen!

Co

Zat al te wachten op je verhaal , wordt een gewoonte elke ochtend -:)

Maar leuk om te lezen hoe jij peet het daar hebben

Monique

Hi lieverds. Ik stroom een beetje laat in met meelezen door omstandigheden, met jullie verhalen. Maar jullie hebben het heerlijk daar? Zo te lezen wel hè? Wat een belevenis om zo tussen de Krokodillen te varen! Spannend hoor! Maar helaas ook wel flinke regenbuien gehad dus?
Heel leuk om te lezen, wat jullie hebben gedaan, en zo een beetje met jullie meereizen ...
Geniet er van met elkaar lieverds, en veel plezier! Liefs ??