amerika-again.reismee.nl

Unexpected

Vandaag is onze laatste volle dag in New Orleans, een ongeplande dag (en dat voor een planner ;)). We bedachten vanmorgen, onder een bakkie koffie, dat we vandaag de stad gaan rondtoeren met een Streetcar. We lopen richting een opstapplaats waar we Chuck ontmoeten. We vragen hem of we gewoon een kaartje kunnen kopen in de Streetcar en dat kan. Chuck komt uit Dallas en is met zijn vrouw in NOLA. Zijn vrouw voor haar werk en hij gaat de toerist uithangen. We lopen met hem de Streetcar in en raken aan de praat. Hij vraagt waar we vandaan komen en hij blijkt al een paar keer in Amsterdam te zijn geweest. Op een gegeven moment zegt hij dat hij naar het WW II museum te gaan. Die hebben we even gemist....en besluiten mee te gaan en tada, onze dag is gevuld. Het is best druk en staan samen met Chuck in de rij voor toegang. Hij zegt dit museum nu voor de vierde keer te bezoeken en weer wordt er een gebouw bij gebouwd. Bouwen kunnen de Amerikanen wel, het ziet er prachtig uit!

Nadat we ‘binnen’ zijn nemen we afscheid van Chuck, hij neemt nog een foto van ons (voor de Amerikaanse vlag) en geeft zijn kaartje. Mail mij en ik stuur jullie de foto, gaan we doen!

We besluiten om van boven naar beneden het museum te bekijken en hebben een film (4d met Tom Hanks extra genomen). We worden daar om 13.00 uur verwacht, het is 12.00 uur dus een uur voor dit gebouw. We hebben het allemaal op school gehad maar nu we de kant van de Amerikanen bekijken hebben ook zij veel man (en vrouw) verloren in de oorlog die voor hun begon tegen Japan, 7 december 1941. Na de film, ook zeer indrukwekkend, besluiten we wat te gaan eten in de Soda Shop. Daarna zijn we het andere gebouw gaan bezoeken waar ook Europa genoemd wordt. Anne Frank’s dagboek wordt ook daar genoemd, en haar foto hangt aan de muur.

Om 15.45 uur zoeken we de Streetcar weer op om de tour af te maken....tenminste, dat is wat wij dachten. Halverwege St.. Louis ave stopt de car en vraagt iedereen uit stappen en in de andere Streetcar te stappen. Alleen gaat die een heel andere kant op dus we besluiten aan de overkant de Streetcar weer terug te nemen. De Streetcar was sowieso een leuke ervaring! We stappen uit vlakbij de winkelstraat waar ons hotel aan de overkant is. We lopen nog even langs de winkels, nog even het HardRock café bezocht, en terug naar het hotel gelopen. We willen morgen vroeg uitchecken en hopen nog terecht te kunnen bij Laura’s Plantation, een suikerplantage. Deze ligt op de weg naar Shreveport dus op goed geluk!

Peet heeft een mail gestuurd naar Chuck want we zagen dat we maar twee uur van Dallas af zitten, waar hij woont. Misschien heeft hij nog leuke tips voor ons ;)

Nog even het nieuws gevolgd over hurricane Michael en blijkt behoorlijk wat schade te hebben aangericht in Cuba. Morgen rijden we naar Shreveport, een rit van 5,30 uur landinwaarts. We zitten dan ruim 500 ml van de plaats des onheils. Qua weer hebben we het wel gemerkt met de regen in New Orleans maar vooralsnog zijn we Michael voor ;) We keep in touch!

karun

onverwacht een onwijs toffe dag!