amerika-again.reismee.nl

Thank you for you’re service!

Om nog even alles een beetje een plek te kunnen geven zijn we vandaag naar Tupelo geweest, waar Elvis is geboren. We hebben zijn geboortehuis gezien en er is een mooi park omheen gemaakt en natuurlijk een souvenirs winkel! Voor de rest waren er anekdotes te lezen van vrienden, klasgenoten, familie etc. Leuk om te lezen. De kerk was ook verplaatst naar het ‘Elvis’ terrein en naast de kerk stond een ‘privy’. Een toilet, zoals ook wij die van vroegere tijden kennen, alleen was deze voor de hele buurt! We zijn wel voldaan van alle Elvis perikelen en gaan op zoek naar het automuseum in Tupelo.

In het museum staan weer vele, mooie, oude exemplaren, ook uit Europa! Ook deze verzameling was een privé verzameling, leuk om te zien. Na een uur hebben we alles gezien en besluiten om naar Natchez Trace Parkway te gaan.

De ‘ Natchez Trace Parkway’ is een ruim 700 kilometer lange indianen-handelsroute tussen Natchez en Nashville. Je kan er op elk moment vanaf rijden om o.a. een wandeling te maken. Wij lopen een route to the Old Town wat 2 miles (3.2 km) zou zijn. We zijn al een uurtje pratend aan het lopen en besluiten om te draaien, er zou een uitzicht te zien moeten zijn over the Old Town maar misschien hebben we wel een afslag gemist(?). Op de weg terug zien we inderdaad een gemiste afslag........gemiste kans, we nemen niet de afslag maar lopen terug naar de auto. We hebben evengoed lekker ruim anderhalf uur gewandeld. We hadden nog een tip gekregen voor een grote ‘mall’ dus daarheen gereden.

Peet had vanmorgen zijn zeer toeristische Elvis shirt aangedaan. Legergroen met drie gele V’s op de bovenarm, sergeant zeg maar ;) We lopen een Footlocker in en lopen wat rond, er komen altijd direct verkopers naar je toe maar we besluiten door te lopen. De verkoper bedankt Peet, Thanks for you’re service......huh...oké, have a nice day! Nog een paar Levi’s broeken gescoord en we hebben wel trek! Al eerder hebben we steakhouses gezien en zo ook hier in Tupelo. Daar hebben we trek in! Tupelo is niet heel erg groot dus the Outback, steakhouse gauw gevonden. We willen naar binnen lopen als een vrouw ons kruist en zegt: Have a very nice evening and thank you for you’re service! Dat is wel een ding in Amerika, het komt door het shirt van Peet!! Ze denken dat hij in het Amerikaanse leger heeft gediend, DAAROM bedanken ze hem elke keer! Hilarisch, want er staat duidelijk Presley op zijn borst...... We hebben heerlijk gegeten in the Outback, het is inmiddels 19.15 uur en we rijden terug naar het hotel. Vanaf Tupelo zo’n anderhalf uur rijden in het inmiddels donkere Mississippi. Rond 21.00 uur komen we bij het hotel aan voor onze laatste nacht hier en de kamer is schoon! Ik wil de kleding opbergen en er zitten warempel de magneten nog aan! Damn!! Morgen toch eerst even op zoek naar een JCPennings.....gelukkig zitten zij overal! Gaat goed komen ;)

Morgen weer een rijdag naar Bowling Green dus op tijd in en uit de veren, we gaan nog even kijken wat daar zoal te doen is en we hebben al een aantal leuke dingen gevonden....

Tot morgen ;)