amerika-again.reismee.nl

Willa!

Gisteren bij ‘the Mall’ vroegen we aan een medewerker wat we vooral gezien moeten hebben in de buurt. De man kwam zelf uit Georgia en zei dat de Harbour Boardwalk in Georgetown wel erg leuk is. Dus vanmorgen zijn we op pad gegaan naar Georgetown. Onderweg werd het weer al slechter en tegen de tijd dat we in Georgetown waren regende het, jammer! We lopen over de Boardwalk wat er volgens ons heel gezellig uit moet zien bij mooi weer, wat wij nu helaas niet hebben. Dit dorpje ziet eruit als wat wij van het zuiden verwachten, huizen met een veranda en schommelstoelen. Keurig onderhouden en natuurlijk de vlag in top! Maar door het slechte weer ziet het er allemaal even troosteloos en verlaten uit, jammer! Na de benen gestrekt te hebben en winkeltjes bekeken te hebben stappen we weer in de ‘truck’ en besluiten naar Myrtle Beach te gaan. We zitten net op tijd in de auto, het gaat nog een tandje harder regenen.....

Bij Myrthe Beach aangekomen horen we dat de regen het staartje van hurricane Willa was die als een gevaarlijke categorie 4 storm vanuit de Eastern Pacific Ocean over Mexico geraast heeft, door Texas is afgezwakt en dit de laatste stuiptrekking is, hele heftige regen! Daar hebben we onderweg wel last van gehad, het verkeer ging niet harder dan 25 mph waar je 55 mph mocht. En een water op de weg, niet normaal!

We lopen door het centrum van Myrthe Beach heen, drinken nog even koffie bij de voor ons zo bekende koffieketen en besluiten te gaan eten bij Texas Roadhouse. De regen is inmiddels flink afgezwakt dus het verkeer verloopt wat vlotter, alhoewel er wel nog enorme plassen zijn. We rijden na het eten weer richting hotel.

Morgen hebben we weer een rijdag richting Jacksonville Florida, waar we begonnen waren, Florida Sunshine State, we’re coming back! Het is nog geen vier uur rijden naar Jacksonville dus we schrijven nog even wat adressen op die de moeite waard zijn om te bekijken voor morgen. Het was een intensieve dag zo met die hoosbuien, blij dat we geen bootje meer konden huren........