amerika-again.reismee.nl

Mississipi

De wekker gezet om 8.00 uur, ontbijt wordt geserveerd tot 9.30 uur. We zijn om 8.45 uur beneden voor het ontbijt en het is niet druk. Lekker, geroosterd brood met scrammbled eggs en spek. Ze hebben ook een pancake machine, druk op de knop en er komen er twee uit, die wil ik ook ;)

We hebben nog even koffie en besluiten wat we gaan doen. Een boottocht over de Mississippi! We willen ook naar Bealestreet en dat is ook ‘downtown’ dus we gaan die kant op. Het is best wel fris buiten dus we besluiten langs Walmart te gaan voor een vest en paraplu voordat we de boot opgaan, gelukt! Ook rijden we nog even langs Graceland, beetje preview voor morgen ;)

We willen de auto parkeren maar er komt geen bon uit het apparaat, we nemen geen risico dus rijden verder maar daar lukt het ook niet! We rijden eerst naar de ticketverkoop en vragen advies. Even verderop bij ‘Riverside parking’ kun je parkeren. We rijden daarheen, plek zat en gratis! De boot gaat om 14.30 uur weg en je mag vanaf 13.30 uur boarden, het is 13.00 uur en we gaan eerst naar Bealestreet. Het lijkt een beetje op Fremontstreet in Las Vegas alleen nog niet de helft maar wel heel toeristisch en commercieel. Niet zoveel aan ons inziens.....

Om de hoek zit een Starbucks waar we cordusio ‘to go’ halen en naar de radarboot lopen. Het is inmiddels 13.50 uur dus we zijn mooi op tijd, de eerste zelfs! Het seizoen eindigd eind oktober, dat is wel te zien, lekker rustig ;) Er is een gids aan boord die ons een hoop verteld over het ontstaan van de naam Missisippi. De Mississippi is, op de Missouri na, de langste rivier (3766 kilometer lang) van Noord-Amerika. De naam is gegeven door de oorspronkelijke bewoners, de Ojibweg, het woordMessipi, watgroot waterbetekent. De rivier stroomt door of langs tien staten en komt uit in de Golf van Mexico. Een beetje opgehaalde geschiedenisles ;)

Als we weer aanmeren rond 16.00 uur willen we eigenlijk wel even naar Sun Studio, ook weer een beetje preview voor de dag van morgen dus we lopen die kant op. Bij Sun Studio heeft Elvis zijn eerste single opgenomen. Onderweg krijgen we de tip om met de auto te gaan dus toch de auto maar even opgehaald. Sun Studio is tot 18.00 uur open en als het lukt willen we eigenlijk wel een tour. Nou, dat is gelukt! We waren om 17.00 uur bij Sun Studio en de tour startte om 17.30 uur, laatste tour (mazzelaars zijn we weer ;))!!

We gaan nog even zitten met koffie met moonpie (deze was wel lekker) en praten wat met onze ookkoffiedrinkendebuurtjes. Ze vragen waar we vandaan komen ( met ons Australische accent.....hoe dan?). Zij kwamen uit LA wat we in 2016 bezochten en Universal Studio’s hebben bezocht. De zoon van de man zei dat US in Orlando groter is als LA, misschien gaan we nog eens kijken als we daar weer in de buurt zijn ;)

De gids van Sun Studio is zover en roept om dat we naar boven mogen, Here we go.... Hier ligt het begin van de carrière van Elvis Presley, Jerry Lee Lewis, Johnny Cash, BB King en vele andere. Elvis stem bleek geen favoriet bij Sam Phillips, eigenaar van Sun Studio, maar hij zocht een nieuwe zanger! Marion Keisker was de eerste die Elvis opnam, op 18 juli 1953, "My Happiness" en "That's When Your Heartaches Begin" op één single. We krijgen opnames te horen die nooit gebruikt konden worden omdat Elvis door Sam Phillips verkocht werd voor $ 35.000 aan een ander agency zodat Sun Studio uit de rode cijfers was. En er wordt nog steeds opgenomen. Je kon er in vroeger tijden voor $ 4,- een eigen single opnemen, voor en achterkant.....$ 4,-!! De tour duurde 45 minuten en was erg leuk, weer veel gezien en gehoord!

We rijden richting hotel en eten bij de buren. In de hotelkamer nemen we nog een toetje en dan zijn we eigenlijk wel klaar met de dag. Morgen naar Graceland voor de tour, we hebben er zin in!!

Tot morgen!

karin

Fantastisch

pap en mams

je kom daar nooit klaar denk maar als ik t zo hoor vermaken jully je wel maar de helft is nu klaar he nou geniet er van nog die laatste weekjes t ziet er allemaal goed uit hoor xxxxx

Margareth van Wonderen

Dat gaat zeker lukken!