amerika-again.reismee.nl

The Highlands

We hebben vanmorgen wat uitgeslapen, we werden wakker rond 9.30 uur. Zo’n hele dag rijden hakt er wel in! Vandaag hebben we plannen om de Dry Falls te bezoeken in Highlands. We maken koffie, eten een broodje en vullen de rugtas met banaan, water en mueslireepjes. We zitten een etage lager als de receptie en zijn benieuwd waar we uitkomen als we de buitendeur op onze verdieping nemen. On the green! We kijken uit op een golfbaan. Er zijn ook parkeerplaatsen dus als we terugkomen parkeren we daar! We lopen naar onze ‘truck’ en proberen Dry Falls in te voeren maar dat herkent de navi niet....voor de zekerheid maar even navragen bij de receptie. Blijkt dat het op Cherokee grond is wat de navi niet herkent. We hebben een hele beschrijving meegekregen, waar we wel uitkomen. We gaan die kant op!

Onderweg willen we nog even koffie drinken dus ik kies een Starbucks uit op de weg naar Dry Falls. We hebben al eerder gehad dat we de navi volgde voor een Starbucks die dan ‘opgeheven’ bleek, zo dachten we dat nu ook tot we bedachten de Ingles (supermarkt) in te lopen. En ja hoor, Starbucks zit in de supermarkt. We bestellen koffie en lopen een rondje supermarkt terwijl we op de koffie wachten. Veel vers bereid eten, staat ons wel aan, we besluiten op de terugweg van de Dry Falls hier te gaan eten. Onze naam wordt geroepen voor de koffie. Na de koffie vervolgen we onze weg richting DryFalls.

We rijden op een slingerweg naar boven langs de Culassaja River, erg smal met die grote witte olifant maar het lukt mijn ‘truckdriver’ natuurlijk! Aan de kaart te zien moeten we al in de buurt zijn maar ik heb nog geen bordje gezien......we rijden verder de Highland road af en daar is de afslag voor Dry Falls!! We parkeren de truck en lopen naar beneden. Naarmate we verder naar beneden lopen horen we het vallende water, we zijn er en het is prachtig! Na een paar (al zeg ik het zelf) geweldige foto’s stappen we in de truck en rijden naar de volgende stop. Het rijden en het bijbehorende uitzicht is al geweldig om te doen, wat een natuur!! Bij de volgende stop is er weer een waterval, eigenlijk meer een overlopend meer, erg mooi! Ik ben er even naar beneden gelopen om een filmpje te maken ;) We rijden de Highlands Road helemaal af en we eindigen in het dorpje Highlands. Het ziet er erg leuk uit, we besluiten even een rondje te doen en bezoeken verschillende winkeltjes. Om een uur of vier, een armband, een ‘tigereye hanger’ (waar ik al een tijdje naar op zoek ben), eigengemaakte fudge en een overheerlijk ijsje verder besluiten we terug te gaan. We nemen dezelfde weg zodat we Ingles niet voorbij rijden en het is natuurlijk geen straf zo’n uitzicht onderweg.

We zijn bij Ingles waar Peet rijst met sesamkip neemt en ik soep van de dag met cornbread (lijkt wel cake, zo lekker). Terwijl we aan het eten zijn lijkt er wel een soort opname plaats te vinden waarbij iemand wordt geïnterviewd. Zal wel een bekende zijn geen idee........ Als we klaar met eten zijn gaan we ons padje inkorten richting hotel. Op de terugweg komen we nog langs een Indian dealer en verschillende antique malls, dat is misschien wel iets voor morgen ;) Vandaag was in ieder geval een prachtige dag!

karin

prachtig lieverds