amerika-again.reismee.nl

The fighting lady

Vanmorgen dus om 9.30 uur aan het ontbijt verschenen met werkelijk een pracht uitzicht op de haven. Dit hotel heeft 13 verdiepingen maar de 14de verdieping is het restaurant. In Amerika worden de meeste wolkenkrabbers van de 12de naar de 14de verdieping genummerd en heeft te maken met bijgeloof, feitje.

Vandaag hebben we plannen om te gaan wandelen in het Waterfront park. We dachten in eerste instantie niet de juiste gevonden te hebben vanwege een ‘detour’ maar uiteindelijk belanden we bij Mt. Pleasant. Het is geen groot park en terwijl we er doorheen lopen beseffen we dat er in Nederland heel gemakkelijk naar een park gelopen wordt, met honden of kinderen. Hier in Amerika is het echt een uitje en moet je echt met de auto. Er is een pier die we helemaal uit lopen. Er zijn verschillende mensen aan het vissen en op borden staat aangegeven hoeveel er van welke soort p.p. gevangen mag worden. We lopen naast de mega hoge Ravenel Jr. bridge door het memorial park en zien in de verte een vliegdekschip. We halen de ‘truck’ op en rijden die kant uit.

Als we bij Patriots Point aankomen zijn er drie schepen te bezichtigen, vliegdekschip de USS Yorktown, Warrior de USS Laffey, en submarine de USS Clamagore. We kopen kaartjes en zijn de hele middag zoet met deze drie giganten. Ook staat er de capsule van de Apollo 8 op het vliegdekschip, deze is op 27 december 1968 door de USS Yorktown opgepikt uit de stille oceaan. Dit hadden we al gehoord bij NASA die de capsule maar wat te graag terug willen.....

We hebben al eerder geprobeerd om een bootje te huren (voor morgen) waarbij je eerst les krijgt in de besturing ervan en daarna zelf op weg kan maar op de één of andere manier lukt het niet om te boeken. Peet probeert nog te bellen als we op het vliegdekschip zijn maar we krijgen het niet voor elkaar. Misschien dat we morgen gewoon heen gaan en kijken of er een bootje vrij is en anders zoeken we wat anders, er is genoeg te doen!

Rond een uur of 15.30 uur krijgen we honger en we wilden nog naar een groot winkelcentrum, Tanger Outlets. Terwijl we richting uitgang lopen zien we aan de rechterkant nog een soort dorp, waar de Vietnam oorlog herdacht wordt. Er staan verschillende helicopters, voer en vaartuigen die daar gebruikt zijn. Er worden documentaires afgespeeld van overlevenden en hoe zij behandeld werden bij thuiskomst, als verschoppelingen. Ze kwamen in uniform aan en werden gevraagd burgerkleding aan te trekken, er was heel wat mee gemoeid. Na Vietnam zijn we (natuurlijk) via de souvenirwinkel, naar buiten geleid en naar de ‘Mall’ Tanger Outlets gereden.

Eerst hebben we wat gegeten en daarna gewinkeld, koffie gedronken en rond 20.30 uur zijn we richting hotel gereden, het was weer een mooie dag!

pap en mams

nou jully raken niet uitgekeken denk he maar t is n groot land en heel wat te zienjully vermaken je best he hier gaat ook alles goed we krijgen hier wat regen en t word wat kouder daarna wort t weer wat warmer weert is hier nooit zo stabiel he maar nog ruim nweekje he dus t schiet al weer op he nou t is lang genoeg hoor ik wil je wel weer eens zien maar geniet er nog van ik ga nu eten groetjes he xxxxxxxx

Margareth van Wonderen

Eet smakelijk mams, voor je het weet sta ik weer voor je neus ;)